کد خبر: ۱۰۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 13 March 2022

کمپرسور باد یکی از اصلی ترین ابزارها در مشاغلی مانند تعمیرگاه خودرو، نجاری و نقاشی هستند. البته این ابزار در پزشکی و دندانپزشکی نیز کاربرد دارد. ازاین رو می توان گفت این وسیله بسیار کاربردی است و توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. در خرید این محصول نیز همانند هر وسیله دیگری باید به یکسری نکات دقت نمود تا بتوان بهترین نمونه از آن را تهیه کرد. ازاین رو به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با راهنمای خرید کمپرسور باد همراه ما باشید.

راهنمای خرید کمپرسور باد | کمپروسور باد چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای خرید کمپرسور باد

کمپرسور باد چیست؟

پیش از آنکه به بررسی بهترین کمپرسور باد بپردازیم و برای خرید کمپرسور باد اقدام کنیم بهتر است که تعریفی از این دستگاه داشته باشیم. در راهنمای خرید کمپرسور باد ابتدا به معرفی کمپرسور باد چیست می پردازیم. کمپرسور هوا در واقع دستگاهی است که وظیفه آن تأمین هوای فشرده مورد نیاز انواع ابزارهای کوچک و بزرگ است. معمولاً دستگاه هایی مانند آچارهای بکس های بادی، میخکوب های بادی که پنوماتیک هستند برای اینکه بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند به این دستگاه نیاز دارند. از این محصول به منظور فشرده سازی گازهای طبیعی، هوا، اکسیژن، ازت و سایر گازهای صنعتی استفاده می شود.

کمپرسورهای باد بیشتر در کارگاه ها و تعمیرگاه های اتومبیل کاربرد دارند و بعضی از مدل های آن مخازن بزرگ و اسب بخار بالایی دارند؛ ازاین رو می توان از آن ها به صورت طولانی مدت و بدون ایجاد مزاحمت استفاده نمود. به طور کلی می توان گفت که این دستگاه ها همه کاره هستند و در ایران نیز توسط برندهای مختلفی تولید می شوند.

انواع کمپرسور باد

این دستگاه دارای انواع مختلفی است و در بازار مدل های متنوع آن وجود دارد که می توانید با مقایسه آن ها بهترین مارک کمپرسور باد را خریداری کنید. از جمله انواع این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استوانه ای
  • پنکیکی
  • دو مخزن
  • ثابت
  • قابل حمل
  • فندکی
  • پیستونی
  • اسکرو
  • کمپرسور روغن
  • رفت و برگشتی

نکات ضروری و مهم قبل از خرید کمپرسور باد

با  توجه به تولید و عرضه مدل های مختلف کمپرسور باد توسط برندهای مختلف انتخاب بهترین آن کمی دشوار شده است. به طوری که خرید یک دستگاه نامناسب نه تنها هزینه های جانبی شما را افزایش می دهد بلکه کارایی و بازدهی چندانی ندارند؛ بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که ضمن بازدهی و عملکرد مناسب از طول عمر بالایی نیز برخوردار باشد.

بنابراین نیاز است که پیش از خرید این محصول فاکتورهایی را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا این عوامل را بررسی کنیم:

  • حجم جریان هوا

از جمله این فاکتورها می توان به حجم و جریان هوا اشاره نمود که باید بررسی کنید چه میزان هوای فشرده نیاز دارید. برای مشخص کردن این موضوع باید ببینید که چه دستگاه هایی را می خواهید به کمپرسور متصل کنید و هرکدام به چه میزان هوای فشرده نیاز دارند. حجم هوای تولید شده توسط این دستگاه را بر اساس فوت مکعب در دقیقه CFM  نشان می دهند.

  • فشار هوا

فشار هوا از دیگر مواردی است که میبایست به آن توجه نمود. باید بررسی کنید هوایی که توسط کمپرسور تولید می شود از نظر کیفیت چگونه است و نحوه انتقال آن به چه صورتی است. توان تمامی این دستگاه ها یکسان نیست و هر یک با توجه ویژگی هایی که دارند می توانند میزان مشخصی هوای فشرده را تولید کنند. فشار هوا را با واحد پوند بر اینچ مربع یا PSI اندازه گیری می کنند که میزان آن روی دستگاه مشخص شده است.

  • منبع تغذیه دستگاه

معمولاً منبع تغذیه این دستگاه ها برق، گاز و یا بنزین است؛ ازاین رو باید در هنگام خرید بررسی کنید که دستگاه از چه منبعی تغذیه می کند. درصورتی که شرایط محل کارتان به نحوی است که به برق دسترسی ندارید، می توانید مدل های غیر برقی تهیه کنید. مدل های برقی برای مشاغلی مانند دندانپزشکی مناسب تر هستند؛ اما مدل های دیزلی باتوجه به اینکه قدرت بالاتری دارند و دود تولید می کنند بیشتر در صنعت مورداستفاده قرار می گیرند.

  • قیمت کمپرسور هوا

قیمت کمپرسور هوا، هزینه های جانبی و اولیه آن از دیگر مواردی است که باید در نظر بگیرید؛ زیرا این دستگاه ها به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز دارند که هزینه جداگانه دارد. قیمت این محصول به نوع، مدل آن و عواملی مانند فشار و جریان، طراحی، روغنی یا غیر روغنی بودن و ... وابسته است. مارک های مختلف چینی، ایرانی، ایتالیایی و ... در بازار وجود دارد که قیمت و کیفیت هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما باتوجه به اینکه محصولات داخلی دارای قیمت پایین تری هستند با انتخاب آن ها می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

راهنمای خرید کمپرسور باد | کمپروسور باد چیست و چه کاربردی دارد؟

برترین مارک های پمپ باد

بهترین برند کمپرسور باد

برندهای مختلفی به تولید انواع این دستگاه می پردازند؛ اما بهتر است که این کالا را از یک برند معتبر خریداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین برند کمپرسور باد می پردازیم تا بتوانند راحت تر برای خرید تصمیم گیری کنید:

  • برند رونیکس

کمپانی رونیکس از برترین تولیدکنندگان ابزارهای با کیفیت و اورجینال است. این مدل دستگاه از لحاظ کیفیت، طول عمر و عملکرد در فهرست برترین کمپرسورها قرار دارند. ابزارهای بادی این برند در کره جنوبی و تایوان تولید می شوند.

  • برند هیوندای

هیوندای یکی از معروف ترین برندهای جهان است که متعلق به کشور کره جنوبی بوده و بخش قابل توجهی از سهم بازار فروش در ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. محصولات این کمپانی با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز دنیا تولید می شوند و دارای خدمات پس از فروش هستند.

  • توسن پلاست

بهترین پمپ باد ایرانی را می توان تولیدات توسن پلاست معرفی نمود. تمام محصولات این کمپانی بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی و متریال مرغوب و درجه یک تولید شده اند. این برند کالا تنوع بالایی از نظر حجم، توان و مدل دارند که می توانید با توجه  به نیاز خود از آن ها تهیه کنید.

پیشنهاداتی برای خرید کمپرسور باد

در پایان به منظور خرید پمپ باد نیاز است که ابتدا نوع کار خود را مشخص کنید که ببینید به کمپرسورهای خانگی و عمومی نیازمند هستید یا مدل های صنعتی که دارای توان و قدرت بیشتری هستند. به این ترتیب می توانید از میان برندهای متنوع موجود در بازار متناسب با بودجه خود مناسب ترین و مقرون  به  صرفه ترین کمپرسور را خریداری کنید.

فروشگاه ها و وب سایت های متعددی وجود دارد که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند؛ اما بهتر است که به یک مرکز معتبر که محصولات اصل به همراه گارانتی ارائه می دهد مراجعه کنید. یکی از بهترین فروشگاه ها برای این منظور، وب سایت ایران کمپرسور irancompressor.com است که دارای اعتبار و سابقه درخشانی می باشد و می توانید با اطمینان خاطر از محصولات این مجموعه با نازل ترین قیمت بازار خرید کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار